Tilstedeværelse på sociale medier er central i mange virksomheders kommunikation og markedsføring. I dag er man som virksomhed dog i langt de fleste tilfælde nødt til at ty til betalt annoncering, hvis man vil have sine budskaber ud. Man kan ikke regne med den organiske eller virale udbredelse af ens indhold.
Facebook er verdens mest udbredte sociale netværk, der med sin enestående kendskab til sine brugeres interesser, demografi, og sociale status mv. er en stærk markedsføringskanal for en lang række virksomheder – både B2C og B2B. Annoncetyperne er utallige, og der er mange muligheder for at målrette ens kampagner mod forskellige målgrupper.
Instagram-annoncering foregår i Facebook Ad Manager, så man kan dække begge platforme i ét annonceringsværktøj.
Pinterest har engagerede brugere og flere interessante annoncetyper, og selvom platformen ikke er så avanceret som f.eks. Facebooks og Googles, er Pinterest en uundværlig del af markedsføringen for en lang række virksomheder især inden for fashion og life-style.
YouTube er verdens næststørste søgemaskine og har en stor indsigt i brugerne. Denne indsigt gør YouTube til en glimrende annonceringskanal, omend man ikke skal se den som en decideret trafik-skaber. YouTube annoncering drives igennem Google Ads og nyder således godt af en omfangsrig og avanceret annoceringsplatform.
LinkedIn er primært oplagt til B2B-annoncering. Platformens fordel er dens kendskab til brugernes uddannelses- og arbejdsmæssige forhold, f.eks. branche, stilling, uddannelse osv.
Retargeting på disse kanaler er for mange virksomheder en vigtig brik i at fastholde brugerne og få dem, der viser interesse for produkterne til at vende tilbage til websitet.
Skal vi hjælpe jer med jeres tilstedeværelse på disse platforme, er det bare at række ud.