• Services

Vi dækker en bred vifte af services inden for digital markedsføring. Vores tilgang er altid, at vi sætter din virksomheds behov i centrum og leverer de ydelser, der passer bedst i jeres setup.

Handler det om rådgivning, implementering, eller drift, er helt op til jer.

Google Ads

Paid Search Advertising

Google Ads – tidligere kendt som AdWords – er en hjørnesten for langt de fleste websites. Her har du mulighed for at få dine annoncer vist, når brugeren søger efter de produkter eller services, som din virksomhed tilbyder. Hvilke keywords du vil byde på, og hvor meget du vil give for et klik, afhænger af, hvor god din hjemmeside er til at konvertere til et salg. Vores tilgang tager udgangspunkt i din produktportefølje, da din Google Ads-konto bør afspejle denne.

Vi anbefaler en skarp opdeling mellem brand-keywords og generiske keywords, og at din tracking fungerer optimalt, samt at der er fuld linking til Google Analytics-konto, til jeres Google MyBusiness-konto og ikke mindst jeres Google Search Console-konto, således at I nemmere kan balancere Betalt og Organisk søgetrafik.

Og så skal man ikke glemme Microsofts søgemaskine, Bing, og deres annonceringsplatform, Bing Ads, der er et fint supplement til Google – især i visse lande.

SEO

Search Engine Optimization

Søgemaskiner såsom Google er en af de vigtigste trafikkilder for et website. Trafikken er generelt set af høj kvalitet, da brugerne kommer til dit website, fordi de (og søgemaskinens algoritme) regner med, at dit site indeholder den information eller det produkt, det har søgt efter. Brugernes interesse og dermed engagement i indholdet er derfor høj. Det er afgørende for ens succes, at man formår at indfange de brugere, der efterspørger ens indhold, og man er derfor nødt til at gøre det så nemt for søgemaskinernes algoritmer at indeksere og katalogisere siderne på ens website.

Søgemaskineoptimering / Search Engine Optimization – eller SEO – er i bund og grund den disciplin. Men SEO består flere elementer, bl.a.:

  • Valg og opsætning af SEO-tool (Search Engine Console, Yoast, SEMRush, AHREFS osv.)
  • Optimering af ens nuværende indhold
  • Identificering af relevante søgninger og estimering af den potentielle søgevolumen og -trafik
  • Produktionen af nyt indhold
  • Optimering af websitets tekniske performance (hastighed, struktur, osv)
  • Link Building

Webanalyse

Google Analytics eller Piwik Pro

Webanalyse er det første, du skal sørge for at få på plads, når du arbejder med websites. Der er uvurderlig information at hente i webanalyse-værktøjer som f.eks. Google Analytics og Piwik Pro. Hvor kommer dine brugere fra? Hvor lang tid bliver de på sitet? Hvilke sider besøger de? Og hvordan konverterer trafikken til salg eller leads?

Det er vigtigt at opsætte de mest relevante målepunkter i systemerne, og det er som oftest ret lige til. Det svære er at vide, hvad man skal kigge efter, og hvordan man skal analysere på de data, webanalyse-værktøjerne indsamler.

Social Media Advertising

Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube – og de andre

Tilstedeværelse på sociale medier er central i mange virksomheders kommunikation og markedsføring. I dag er man som virksomhed dog i langt de fleste tilfælde nødt til at ty til betalt annoncering, hvis man vil have sine budskaber ud. Man kan ikke regne med den organiske eller virale udbredelse af ens indhold.

Facebook er verdens mest udbredte sociale netværk, der med sin enestående kendskab til sine brugeres interesser, demografi, og sociale status mv. er en stærk markedsføringskanal for en lang række virksomheder – både B2C og B2B. Annoncetyperne er utallige, og der er mange muligheder for at målrette ens kampagner mod forskellige målgrupper.

Instagram-annoncering foregår i Facebook Ad Manager, så man kan dække begge platforme i ét annonceringsværktøj.

Pinterest har engagerede brugere og flere interessante annoncetyper, og selvom platformen ikke er så avanceret som f.eks. Facebooks og Googles, er Pinterest en uundværlig del af markedsføringen for en lang række virksomheder især inden for fashion og life-style.

YouTube er verdens næststørste søgemaskine og har en stor indsigt i brugerne. Denne indsigt gør YouTube til en glimrende annonceringskanal, omend man ikke skal se den som en decideret trafik-skaber. YouTube annoncering drives igennem Google Ads og nyder således godt af en omfangsrig og avanceret annoceringsplatform.

LinkedIn er primært oplagt til B2B-annoncering. Platformens fordel er dens kendskab til brugernes uddannelses- og arbejdsmæssige forhold, f.eks. branche, stilling, uddannelse osv.

Retargeting på disse kanaler er for mange virksomheder en vigtig brik i at fastholde brugerne og få dem, der viser interesse for produkterne til at vende tilbage til websitet.

Skal vi hjælpe jer med jeres tilstedeværelse på disse platforme, er det bare at række ud.

Dashboards

Rapportering – overblik og detaljer

Rapportering og dashboards er uundværlige i den daglige drift og optimering af en hjemmeside eller en webshop. Googles produkt, Looker (tidligere Data Studio), er en super-løsning p.g.a sin fleksibilitet og brugervenlighed, samt den relativt enkle data-integration, navnlig med Googles egne produkter såsom Google Ads, Google Analytics og Google Search Console.

Men Looker kan bruges til at få et samlet overblik over alle digitale aktiviteter, så man kun behøver at kigge ét sted, når man skal have et overblik. Samtidig kan Looker bruges til at sætte specifikke og tilpassede rapporter op alt efter brugernes behov.

Skræddersyede kurser

Vi tilpasser kurser efter jeres behov

Der findes tonsvis af kurser inden for digital markedsføring, men de kan ofte være standardiserede og tage en generel approach til emnet, ligesom deres niveau kan være svære at afkode.

Vi tilpasser kurser præcis, som I måtte ønske det – med fokus på de områder, der giver mening for jer og med udgangspunkt i jeres forretning. I stedet for f.eks. et Google Ads-kursus, der centrerer sig om en eller anden demo-account, bruger vi jeres egen Google Ads-konto i processen, og har I ikke én i forvejen, kan vi eventuelt sætte den op i forbindelse med kurset – eller som en del af kurset, hvis det er ønsket.

Din egen hjemmeside

Hvis du skal have en simpel og billig løsning

Kan du lide denne hjemmeside? Vi bygger simple hjemmesider til en billig penge, som kan være en løsning, hvis du er på udkig efter et website, der primært skal bruges som et digitalt visitkort.

Vi sørger for at sætte tracking på, opretter en Google Search Console og rådgiver dig i processen i forhold til indholdsstruktur og kommunikation.

Hjemmesiden bygges i WordPress, der i følge tech-websitet w3tech.com er det system, som næsten 43% af alle websites er bygget i. Det vil sige, at dokumentation, support, vedligeholdelse med videre er nemt at varetage selv efterfølgende eller outsource til anden side. Du er derfor ikke bundet til os i forhold til vedligehold og videreudvikling af hjemmesiden i fremtiden.

Skal vi tage en snak?

Send en mail og lad os tage en uforpligtende snak

3 + 1 = ?